29 Aug 2011

Belajar menganyam Ketupat palas

Ketupat palas ni, mmg menu wajib kat rumah..Esok baru nak masukkan pulut dan kukus..

Tadi belajar macam mana nak buka dan anyam daun palas ni, last2 pandai jugak. Kalau jadi bentuk betina, maknanya salah lipat. Kena jadi bentuk jantan baru betul lipat tu.. Hehe.. Bila dah pandai ni, lepas ni boleh la buat sendiri..

4 comments:

.sweet-ants. said...

ketupat segera je skang...sng. selamat hari raya .. ;)

AyuE SurihanyOt said...

ececehh pandai ka hang balut ketupat tu??heheh

zulkbo said...

salam..
tahun ni saya dan
abang ipar yang membalut
5 kilo ketupat daun palas
yang perempuan tengok je
:)

Hasrol Nizam said...

sweet ans, ala..yg segera ni tak feel kalau buat.hehe

ayue, eceh, see the hands la. terar pa aku buat

zulkbo, aiseh, macam mana ni. patutnya sama2 lah buat. bukan susah pun kan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...