14 Dec 2010

Dalam hidup ini, kadang-kadang

 

Dalam hidup ini, kadang-kadang ada waktu kita bergembira, ada waktu kita bersedih. 


Dalam hidup ini, kadang-kadang ada waktu kita berada di atas, ada waktu kita berada di bawah.


Dalam hidup ini, kadang-kadang ada waktu bila berlaku sesuatu perkara itu, tak seperti yang kita rancangkan.


Semua itu adalah lumrah dalam hidup. Yang sejak azali telah ditentukan oleh DIA yang Maha Kuasa.





Hargai la hidup ini setiap hari, setiap masa, setiap saat, setiap detik. Kerana setiap hembusan nafas itu adalah anugerah dari-Nya. 

Jangan kufur terhadap anugerah tersebut, kerana itu adalah nikmat paling berharga selain nikmat islam.

p/s: Ramai yang dah menonton video remaja bunuh diri secara live tu yang tersebar baru-baru ni? Ah, aku tak sanggup nak tengok. Nanti tak dapat tidur malam. Mengerikan!

38 comments:

Afzainizam said...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
Salam Ziarah buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
adoiiii sorry banyak tertinggal entry ko ni.... bussy sejak-sejak ni....

Inilah kehidupan.. langit tak selalunye cerah... hujan tak selalunya turun... terkadang suka terkadang hiba.. seperti kata pujangga jika hidup selalu suka kelak akan menjadi duka... HIDUP.. satu percaturan.. kalah menang, hidup mati.. semua telah direncana kan... inilah asam garam SERIBU SATU RASA... Kehidupan...

Ms. Dyla Qistina said...

cerahkan hari anda dengan tiupkan awan mendung di atas kepala :)

serol nizam, anda di tag :)

senyum always :)

mie said...

yang penting..
hidup berlandaskan agama

nama.aku.lynn said...

yes!hidup ini penuh kejutan..kadang2 yg sukar nak djangka..^_^

Ery Farieha said...

sbb tu la wujud perkataan kadang2.
hehehe
kalau hepy sentiasa, bukan hidup namanya :P

hans said...

aku tgok video yg mat salleh bunuh diri dengan rakam depan pc tu
haih
macam2 hal dunia sekarang

P/S : Antara Dia, Kau Dan Aku - Episod 40

molmolla said...

:)

zulkbo said...

salam Serol..
betul tu..
rencah kehidupan..
ucapkanlah alhamdulillah..

hysman said...

itulah norma kehidupan...
yg pntg selalu igt Dia,insyaAllah dunia akhirat selamat...

taufiq helios said...

fuhh...remaja tuh org meleysia ke??nk tgk..tak tgk lagik..hehe..

gadisBunga said...

hidup perlu terus. walau esok mungkin dunia akan berakhir, tp jgn sekali2 mengaku kalah dgn hidup.

Amirull Izzat said...

kata aku

"berusaha meningkatkan kehidupan dan bersyukur dengan apa yang ada".

hehe.

psst..Bro, remaja bunuh diri? kat mana nak tonton??kasi link!!

zikeryhassan said...

mintak dijauhkanlah dari benda2 yang tak baik tu semua

Ali ridha said...

ana dia video remaja
bunuh diri tu.aku tak berani nak tengok.

tengkorakemas said...

pernah dgr cite 2 sahabat berjalan sama?

bila sahabat dia pukul dia, dia tulis kat pasir,

bila sahabat dia selamatkan dia, dia tulis peristiwa tu kat batu..

jadi kegagalan dan kepahitan tu ibarat yg ditulis kat pasir, boleh hilang..bukanlah dilupakan cuma ia tidak diingati hingga melemahkan semangat hidup

K2r~90 said...

nafsu mengatasi segalenye padah y dapat

Afzainizam said...

★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
Salam kunjungan salam ziarah…. adakalanya kita kat atas pastinya senyum bila turun dibawah pastinya hiba.... itulah roda kehidupan ni... ada pasang surut... but kena terus hiduplahhh

akubiomed said...

Manusia bukan maksum seperti Nabi dan oleh itu pintu taubat sentiasa terbuka untuk manusia bertaubat

Khairi said...

budak bunuh diri live? isk, alviss ke? nak kena search ni.

Ali ridha said...

kita bernafas atas pertolongan siapa.

immukmin said...

insyAllah ..sama2 kita bermuhasabah diri....nice n3...

Fitrihadi said...

kadang-kadang bila kita nak, benda tu takde.

kadang-kadang bila kita tanak benda tu datang lak.

kadang-kadang bila kita tanak takde lak benda tu datang.

kadang-kadang bila kita nak, erm banyak lak yang datang sampai tak tahu mana satu nak pilih dan takut pilihan kita tu salah.

apa benda tu?? teka la korang semua..

Mr PenyuBiru said...

huh? ada video ke? nak kena cari kat youtube ni. tapi..err..dah tgh malam dah ni.besok pagi je la kut. :D

Hasrol Nizam said...

@Afzainizam, betul tu..hidup ada masa manis, ada masa pahitnya

@Ms. Dyla Qistina, awan mendung tak bererti hujan.. :D di tag? nanti akn di ush. thanks

@mie, itu yg penting..tanpa agama, mudah hilang arah tuju

@nama.aku.lynn, tapi kejutan2 ni buat hidup penuh warna :D

Hasrol Nizam said...

@ery, rasulullah dulu pun ada waktu2 dia bersedih.apatah lagi kita ni kan :)

@hans, ko tengok ke? aku tak sanggup nk tengok..ngeri..

@molmolla, :))

@zulkbo, alhamdulillah :)

@hysman, sekrang ni ramai yg lupa dan lalai dari ingat DIA..

Hasrol Nizam said...

@taufiq helios, orang luar negara..ko google la..mesti jumpa punya

@gadisbunga, kena kuatkan hati..jgn mudah mengalah..

@amirull izzat, syukur itu yg paling penting. kalau tidak mmg takkan puas dalam hidup..

ala, google je.mesti ramai yg share punya

@zikeryhassan, sama la kita..

Hasrol Nizam said...

@ali ridha, search dekat google..aku pun tak sanggup nk tgk juga

@tengkorakemas, aku tak pernah dengar.. tapi bagus juga tu.. :)

@k2r~90, nafsu musuh utama dalam diri sendiri

@akubiomed, belum masih terlambat untuk bertaubat..

@khairi, bukan alviss..org lain

Hasrol Nizam said...

@immukmin, thanks. hari2 kena muhasabah diri ni..

@fitrihadi, itu peluang kan? bila kita nak sangat tapi tak ada.itu yg paling frust..

@penyubiru, cari2..ada kot..

Cikbelog said...

kenapa remaja tu bunuh diri?erk..ketinggalan..hehehe

Sarah-rah-rah said...

bila takda didikan agama, tu sebab lah jadi smpai bunuh diri. tapee, kite happy2 ajee ^^

alinac lover said...

x tgk pon..tkut

K2r~90 said...

perh!!! brani nye

hans said...

aku tgok
tapi yg mat salleh punya
diorang kata dia tak betul
haih

P/S : Mari Memasak Laksa Sarawak Bersama Chef Hans

darkbatman said...

btol 2.. hidup ne kita xleh duga.. hargailah org tsygg.

akubiomed said...

Peluang hidup hanya sekali guna peluang sebaik-baiknya manfaatkan dunia dan bekalan diakhirat nanti

Ladfe Amir said...

Bersyukurlah atas apa jua pemberian Allah. Nescaya Allah akan menambahnya lagi. InsyaAllah

BeaN MorENo said...

hargaai hidup sehingga last breathe

Shazali said...

a'laika salamun

what a touching post.
hidup xselalunya indah,
namun tidak pula hidup itu malapetaka

fi aman Allah
L.N

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...